از خودکشی تا زندگی

ســـلام دوستان از اینکه این وبلاگ رو انتخاب کردید ممنونم

از خودکشی تا زندگی

ســـلام دوستان از اینکه این وبلاگ رو انتخاب کردید ممنونم

کمک به خودکشی دیگران باز هم بحث انگیز شد

در روزهای گذشته وقتی که شبکه تلویزیونی "اسکای" بریتانیا اعلام کرد که قصد دارد روزچهارشنبه، دهم دسامبر، فیلم مستند خودکشی یک مرد زمینگیر را نمایش دهد، بحث بر سر صحیح بودن این کار و اصولا کمک به خودکشی افراد مبتلا به بیماری های ناعلاج، دوباره در رسانه های این کشور مطرح شده است. 
 


در این فیلم نشان داده می شود که این مرد آمریکایی ۵۹ ساله که ساکن بریتانیا بود، در یک کلینیک پزشکی در سوئیس با خوردن مخلوطی از آرامبخش های مختلف جان می دهد.

کمک به خودکشی دیگران در همه کشورها به جز سوئیس، هلند و ایالت اورگان آمریکا غیرقانونی است به همین دلیل بیماران بریتانیایی که قصد پایان دادن به زندگی خود را دارند به این کلینیک سوئیسی مراجعه می کنند.

منتقدان این اقدام می گویند ممکن است این برنامه باعث شود بیمارانی که فکر می کنند سربار دیگران هستند، به فکر خودکشی بیفتند، ولی موافقان پخش فیلم معتقدند که این کار به مردم نشان می دهد که کمک به خودکشی بیماران لاعلاج، اقدام بی رحمانه ای نیست که مستوجب مجازات باشد.

هر چند بستگان بیش از صد شهروند بریتانیا که تاکنون در کلینیک "دیگیتاس" در سوئیس خودکشی کرده اند، در بریتانیا تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته اند، ولی طبق قانون، مجازات کمک به خودکشی در این کشور حداکثر ۱۴ سال حبس است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد